מבצע חורף 2022 - אטרקציה רביעית חינם (לפרטים)

לפני שאתחיל בכמה נקודות חשובות שחובה לשים לב אליהם לפני שבוחרים צלם מגנטים לאירועים, אסביר את חשיבות העניין. אם תכירו ותדעו את הסודות הקטנים של צלמי המגנטים, תוכלו לדעת ולשאול שאלות נכונות ומדויקות ובכך לזהות לבד האם צלם המגנטים הוא הטוב ביותר עבורכם.

השוק מוצף בחברות מגנטים – איך לזהות את הצלמים הטובים שמספקים מגנטים איכותיים…

שוק המגנטים בשנים האחרונות הפך לשוק פרוץ, וכל אדם שליבו חפץ בכך יכול להתברג לתחום בקלות. אין חסמי כניסה לענף כמו אל מקצועות אחרים , וגם ההשקעה בעסק מגנטים היא לא יקרה יחסית וזה מה שגורם לכולם לרצות להיות צלמי מגנטים.
הכסף הוא יחסית "כסף קל" הרבה צעירים וצלמים חסרי ניסיון בצילום חתונות ואירועים, קונים ציוד זול בכמה אלפי שקלים, קונים חומרי גלם זולים שדוהים אחרי מספר חודשים על המקרר . והסיבה לרכישת ציוד זול היא חסכון בעלויות ומתן מחיר זול ללקוח על מנת שיבחרו בהם כמה שיותר לקוחות.
אוקיי, ומה התוצאה של שימוש בחומרי גלם זולים?
* מגנטים באיכות ירודה, הרבה פעמים תמונות מפוקסלות, אשר מודפסים באמצעות מדפסת ביתית שעלותה כ- 450 שקל.
* מגנטים שדוהים / מתקלפים אחרי מספר שבועות / חודשים על המקרר במקרה הטוב.

האם צריך לדעת לצלם כדי להיות צלם מגנטים ?

מאז שנכנסו הסמארטפונים לחיינו כולם מרגישים צלמים מקצועיים, זה נכון שאנשים רבים שיפרו את יכולת הצילום שלהם – אבל צריך לזכור דבר חשוב מאוד ! הצילום בסמארטפון והצילום במצלמה דיגיטלית הוא שונה לחלוטין הן ברמת השימוש והן ברמת הטכנולוגייה.
לאן אני חותר ?
היום כל ילד בן 20, חושב שהוא צלם, הולך לרכוש מצלמה (לפעמים מצלמה לא מספיק איכותית ומתאימה לצילום במתחם אירועים) ומתחיל לצלם מגנטים .
רוב המצלמות יודעות לצלם במצב אוטומט (וכך עובדים רוב צלמי המגנטים), אך החסרון בצילום אוטומט שהמצלמה לא יודעת לתמרן במצבי תאורה קשים (כמו באולמות אירועים) והתוצאה היא: תמונה כהה מדי, שרופה מדי.
קומפוזיציה
הקומפוזיציה אמנם אינה תלויה בסוג המצלמה אלא בכישרון ובניסיון הצלם, להוציא את המצולמים בצורה המושלמת והמחמיאה ביותר.

"מגנטים ללא הגבלה" – מדוע צריך להזהר כששומעים את המשפט הזה…

המושג "מגנטים ללא הגבלה" הוא מושג שמטעה הרבה לקוחות פוטנציאלים, אסביר:
הרי ברור שיש הגבלה מסוימת לכמות מגנטים שאפשר להוציא בכל אירוע, מבחינה טכנית – אפשר להוציא המון מגנטים. אך בואו נזכור שמעבר ליכולת הטכנית מעורב הצלם, שלמעשה הוא זה שמכתיב את קצת הצילום והפקת המגנטים.
אם ניקח לדוגמה צלם שמסוגל לצלם 50 תמונות בשעה או צלם שמסוגל לצלם 100 תמונות בשעה, האם יהיה פער בכמות המגנטים בסופו של אירוע ?
אם ניקח לדוגמה צלם שלוקח את הזמן ונעלם הרבה במהלך האירוע, האם זה ישפיע על קצב הצילום ?
אם ניקח לדוגמה צלם שהוא גם מצלם וגם מפתח את המגנטים בעצמו (זה הזמן לדעת שיש צלמי מגנטים שעובדים לבד כדי לחסוך בעלויות עובד נוסף) – האם זה ישפיע על קצב הפקת המגנטים ?
בנוסף, אל לכם לשכוח שלכל צלם יש הגדרה אחרת למושג "ללא הגבלה" בשביל צלם אחד ללא הגבלה זה 200 מגנטים ובשביל צלם אחר זה 400 מגנטים . כל אחד מפרש את המושג כרצונו. דבר אחד בטוח – תדעו שמה שאתם משלמים זה מה שאתם מקבלים . צלם המגנטים יודע מראש כמה מגנטים הוא הולך להוציא באירוע שלכם – וזה לפי כמות הכסף שתשלמו לו. תהיו בטוחים שאף צלם מגנטים לא בא לעבוד בחינם או להפסיד כסף.
אז מה עושים ?
1. כשאתם שומעים את המושג "מגנטים ללא הגבלה" בקשו התחייבות לכמות מינימום של מגנטים – כמות שתחייב את צלם המגנטים להוציא לפחות את הכמות לה הוא מראש.
2. בנוסף, בקשו כמות העתקים לכל תמונה – הרי ברוב התמונות המצולמות במהלך הערב מופיעים 2-4 אנשים – דאגו לבקש מספר עותקים כמספר האנשים המופיעים בתמונה.
חשוב לזכור! אם צלם המגנטים הבטיח לכם כמות בלתי מוגבלת של מגנטים ומכל תמונה הדפיס רק עותק אחד (ויש הרבה שעובדים בצורה כזו) זה אומר שלשאר האנשים המצולמים במגנט לא יהיה עותק.

דילוג לתוכן